Uw persoonsgegevens gebruiken wij in verschillende situaties. Bijvoorbeeld als u onze website bezoekt, een aanvraag doet of inlogt op onze app. Welke persoonsgegevens wij verzamelen, gebruiken en waarom wij dit doen, leest u in deze privacyverklaring.
Bij het verwerken van uw persoonsgegevens houden wij ons aan de:
Qander is als bedrijf verantwoordelijk voor het bewaren van uw gegevens. Om dit zo zorgvuldig mogelijk te doen, hebben we een interne Functionaris Gegevensbescherming (FG) benoemd (de heer J. Sinoo). Hebt u een zeer specifieke vraag over gegevensbescherming en/of privacy waarop onze website geen antwoord biedt? Neem dan contact op met onze Functionaris Gegevensbescherming via de afdeling klantenservice (tel. 073 - 646 25 30, Antwoordnummer 13035, 5200 VE ’s-Hertogenbosch) of via compliance@qander.nl en vraag naar de FG.
Wij houden van transparantie en duidelijkheid. Daarom vertellen we u graag op een eenvoudige en heldere manier hoe en waarom we uw persoonlijke informatie verzamelen, gebruiken en beschermen.
Autoriteit Persoonsgegevens (AP): De onafhankelijke Nederlandse toezichthouder die is aangesteld voor het toezicht op het verwerken van persoonsgegevens.
AVG – Algemene Verordening Gegevensbescherming (ook wel GDPR): De Europese regels en richtlijnen voor de verzameling, verwerking en opslag van persoonsgegevens binnen de Europese Unie (EU). De AVG-wetgeving werd aangenomen in april 2016 en is op 25 mei 2018 ingegaan.
Bijzondere Persoonsgegevens: Persoonlijke gegevens die betrekking hebben op bepaalde kenmerken, waaronder raciale of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of filosofische overtuigingen, lidmaatschap van de vakbond, genetische gegevens, biometrische gegevens, gezondheids- of medische informatie, seksuele geaardheid. Ook biometrische persoonsgegevens vallen hier ook onder. Denk hierbij aan het gebruik van uw vingerafdruk als u inlogt met uw mobiele telefoon in de Mijn Qander app. Deze persoonsgegevens mogen wij alleen gebruiken als dat in de wet staat, als u daar uw toestemming voor geeft of als er sprake is van een gerechtvaardigd belang. Anders niet.
Buitenland toets: Hiermee krijgen wij inzicht in de lopende en afgelopen leningen die een aanvrager in het buitenland heeft.
CKI: Centraal Krediet Informatiesysteem - Hierin is te zien welke leningen u op dit moment hebt en welke leningen u de afgelopen vijf jaar hebt gehad.
Cookies: Een klein tekstbestandje dat een website op de harde schijf van uw computer zet op het moment dat u de site bezoekt. Een belangrijke functie van cookies is om gebruikers van elkaar te onderscheiden.
Datachecker: Online toetsing van identiteitsbewijzen en kredietwaardigheid.
Derde partijen: Externe partijen die op verzoek van of namens Qander diensten en activiteiten uitvoeren, zoals onze zakelijke partners en leveranciers.
Europese Economische Ruimte: Alle EU-landen plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland
Experian: Commerciële databank waarin kredieten, persoonlijke gegevens en informatie over de betalingsgeschiedenis van consumenten zijn opgeslagen.
EVA: Externe Verwijzing Applicatie – database waarin bekende en potentiële fraudeurs zijn opgenomen.
Functionaris Gegevensbescherming: Degene die binnen een organisatie erop toeziet dat de verwerking van persoonsgegevens in deze organisatie voldoet aan de wettelijke privacy vereisten. De Functionaris Gegevensbescherming is aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
MRZ: Machine Readable Zone - Dit zijn de twee of drie regels onderaan het voorblad van het paspoort of aan de achterkant van een ID-kaart. Deze worden gebruikt voor identiteitscontrole.
Overkreditering: Te hoge lening / lasten ten opzichte van het huishoudbudget.
Persoonsgegevens: Gegevens die direct of indirect iets over u zeggen of tot u te herleiden zijn. Denk bijvoorbeeld aan uw naam, adresgegevens, leeftijd en telefoonnummer. Maar ook uw Burgerservicenummer (BSN), het IP-adres van uw computer en gegevens van een overschrijving vallen eronder. Een speciaal soort persoonsgegevens zijn de bijzondere persoonsgegevens.
Tracking pixel: Elektronisch bestand (grootte normaal 1 pixel x 1 pixel) dat in een e-mail geplaatst wordt. Verwerken van persoonsgegevens Alle handelingen die kunnen worden gedaan met persoonsgegevens, zoals verzamelen, vastleggen, opslaan, aanpassen, ordenen, bekijken, delen, overdragen en analyseren.
VIS: Verificatie Informatie Systeem – controle of identiteitsbewijzen en nummers niet als gestolen of verloren geregistreerd staan.
Wettelijke grondslag voor verwerking: Er moet voor Qander een (wettelijke) grondslag zijn om uw persoonlijke gegevens te verwerken. Dit zijn de zes (wettelijke) grondslagen die zijn vastgelegd in de AVG:
Grondslagen 1, 2, 3 en 6 zijn de belangrijkste grondslagen voor de verwerking van uw persoonsgegevens door Qander.
Wanneer u een product of dienst van Qander aanvraagt of contact met ons opneemt, wilt u snel en goed geholpen worden. Om dit te kunnen doen, willen we u graag beter leren kennen. Hiervoor gebruiken we bepaalde persoonsgegevens. Qander gebruikt uw persoonsgegevens op basis van de wettelijke grondslagen uit de AVG en we verwerken uw persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor u ze hebt verstrekt. Hieronder leest u waarvoor wij uw persoonsgegevens gebruiken.
Bijvoorbeeld om uw productaanvraag in behandeling te nemen en te beoordelen of het product bij uw situatie en wensen past, uw producten te beheren, opdrachten uit te kunnen voeren, contact met u op te nemen en uw gegevens bij te houden of indien nodig te wijzigen.
Op basis van uw gebruik en uw feedback zien we welke producten of diensten voor u van belang zijn en kunnen we onze producten of diensten verder ontwikkelen en onder uw aandacht brengen. Als u hier geen prijs op stelt kunt u dit altijd aangeven (recht van verzet) en sturen wij u deze informatie niet langer toe.
Wij zijn verplicht om de veiligheid en de integriteit van de financiële sector te bewaken. Zo kunnen we met persoonsgegevens onderzoek doen naar mogelijke criminele activiteiten. Maar ook om ervoor te zorgen dat wij alleen verantwoorde leningen en kredieten verstrekken en om onze klanten te beschermen tegen risico's. We gebruiken data ook om de manier waarop we financiële criminaliteit kunnen voorkomen te evalueren en te verbeteren.
Qander heeft een intern en een extern verwijzingsregister en neemt deel aan het Incidentenwaarschuwingssysteem Financiële Instellingen. Dit systeem bevat lijsten waarop personen staan, die hebben gefraudeerd of op een andere manier een risico zijn voor de financiële sector. Ook houden we sanctielijsten, betaalpatronen en beperkte locatiegegevens bij. En als er aanleiding voor is, controleren wij gegevens bij bijvoorbeeld uw werkgever en uw bank. Verder kunnen wij bij een vermoeden van fraude externe bronnen raadplegen zoals bijvoorbeeld informatiebureaus.
Er zijn in de wet veel regels vastgelegd waaraan wij ons moeten houden. In deze regels staat dat wij uw persoonsgegevens moeten vastleggen en soms aan anderen moeten geven. Enkele voorbeelden van wettelijke verplichtingen waaraan we moeten voldoen:
Ook zijn we in bepaalde gevallen verplicht om uw gegevens door te geven aan organisaties zoals de Belastingdienst, Politie & Justitie (financiële fraude) en de Inlichtingendienst (terrorisme). Soms moeten wij ook persoonsgegevens delen met toezichthouders zoals de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB). Dit gebeurt altijd uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk.
Bijvoorbeeld om nieuwe producten te testen of om nieuwe manieren van dienstverlening te ontwikkelen. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening efficiënter maken en verbeteren. Hiervoor anonimiseren wij uw persoonsgegevens zodat deze niet meer te herleiden zijn naar u of een ander individu.
We houden u op de hoogte met e-mails en postmailings. Ook maken we gebruik van (gepersonaliseerde) advertenties op websites van andere partijen en social media. Als u dit niet langer wenst, kunt u dit altijd melden bij Qander bij de in iedere uiting geboden mogelijkheid. U ontvangt dan geen commerciële uitingen meer van Qander.
Wij onderzoeken mogelijke trends, problemen, oorzaken van fouten en risico’s. Bijvoorbeeld om te controleren of nieuwe regels goed worden nageleefd. Zo kunnen wij klachten en schade voorkomen. Ook kunnen wij zo op tijd ingrijpen of waarschuwen als u uw lening niet meer kunt terugbetalen.
Qander kan verschillende soorten persoonsgegevens verwerken, afhankelijk van onze relatie met u en de producten die u bij ons afneemt.
Gegevens die nodig zijn om contact met u te opnemen, zoals uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres.
Gegevens over de producten en diensten die we u leveren, zoals looptijd, ingangsdatum en maandelijkse verplichtingen.
Informatie over wat het saldo is op uw rekening en de uitgevoerde betalingstransacties, zoals opnames en terugbetalingen.
We kunnen telefoongesprekken opnemen en bewaren. De opnames gebruiken we voor fraudebestrijding, vanwege wettelijke verplichtingen of om bewijsredenen. We zetten deze gegevens ook in voor de verbetering van onze dienstverlening en het trainen van onze medewerkers.
Volgens de wet valt bepaalde gevoelige persoonlijke informatie onder 'bijzondere persoonsgegevens'. Bijvoorbeeld informatie over uw gezondheid, politieke overtuiging of seksuele geaardheid. Qander verzamelt en gebruikt dit soort gegevens niet specifiek, behalve als we een wettelijke plicht hebben om dit te doen of als het noodzakelijk is om een product of dienst aan u te leveren.
Gegevens over wie u bent, zoals uw geslacht, geboortedatum, gezinssituatie, beroep en de gegevens die op uw identiteitsbewijs staan.
Denk aan bankrekeningnummers en de producten die u bij ons hebt, gegevens over uw financiële situatie (inkomen en lasten) en de gegevens voor krediet zoals de hoogte van uw maandelijkse hypotheeklast, loonstroken en bankafschriften.
Registratienummers en administratieve rapporten.
Bijvoorbeeld gegevens van het kadaster, het handelsregister van de Kamer van Koophandel, Bureau Krediet Registratie (BKR) (CKI, VIS, EVA of Buitenland Toets) of uit openbare bronnen zoals het insolventieregister, handelsinformatiebureaus (bijvoorbeeld Experian), kranten of internet.
Denk hierbij aan cookies, uw IP-adres of informatie over de apparaten die u gebruikt.
De meeste persoonsgegevens die Qander verzamelt, worden door uzelf verstrekt of door een financieel tussenpersoon die namens u optreedt. Bijvoorbeeld in een van onderstaande situaties.
We ontvangen ook persoonsgegevens van u die we van anderen of uit andere bronnen hebben gekregen. Denk bijvoorbeeld aan:
Qander behandelt al uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk, veilig en in overeenstemming met de wet, ook als u niet langer klant bent bij ons. Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens met andere organisaties, ook wel verwerkers genoemd, delen. Met hen sluiten we een overeenkomst met daarin goede en harde afspraken over de bescherming van en het gebruik van uw persoonsgegevens. Met de ondertekening van deze afspraken stemmen zij ermee in om de gegevens uitsluitend te gebruiken voor de diensten die in de overeenkomst zijn beschreven.
Op www.qander.nl vindt u een actueel overzicht van organisaties waarmee wij uw persoonlijke gegevens delen. Hieronder staan de soorten bedrijven met wie wij samenwerken.
Bedrijven die administratieve diensten uitvoeren
Denk aan het verzenden van post, het opstellen van rapporten en drukwerk of het uitvoeren van berekeningen. Wij wisselen contactinformatie, persoonlijke gegevens en financiële, contractuele en administratieve informatie uit. Hiermee kunnen we onze relatie met u onderhouden en onze producten en diensten leveren.
Bedrijven die ondersteunen bij marketing- en beheeractiviteiten
Denk aan het verzorgen van de communicatie met klanten. Wij wisselen contactinformatie, persoonlijke gegevens en financiële en administratieve informatie uit. Zo kunnen we ervoor zorgen dat u op het juiste moment de juiste (commerciële) berichten van ons ontvangt, over onderwerpen waarin u bent geïnteresseerd of die van belang voor u zijn.
Overheidsinstanties
Bijvoorbeeld toezichthouders, zoals de Autoriteit Financiële Markten (AFM), De Nederlandsche Bank (DNB) of de Belastingdienst. Wij wisselen alle informatie uit die wij wettelijk verplicht zijn om te door te geven.
Identiteitscontroles en kredietinformatiebureaus
Wanneer u een product of dienst aanvraagt, zijn wij verplicht wettelijk bepaalde identiteitscontroles uit te voeren op de gegevens die u verstrekt hebt over uzelf. Verder controleren en gebruiken we uw kredietverleden en huidige financiële situatie om risico's te beoordelen bij het accepteren van uw aanvraag. Bijvoorbeeld bij Bureau Krediet Registratie (BKR).
Qander deelt persoonsgegevens die u bij uw aanvraag verstrekt met kredietinformatiebureaus die ons helpen bij deze controles. De gegevens die we over en weer uitwisselen met de kredietinformatiebureaus zijn onder andere:
Doelen waarvoor we deze gegevens gebruiken:
Zolang u klant bij ons bent, zijn wij verplicht uw gegevens met kredietinformatiebureaus te delen over uw aflossing, gesloten rekeningen en of u leningen op tijd zijn afgelost. Door het maandelijks controleren van registraties bij BKR voorkomen wij dat u te veel schulden krijgt en kunnen wij contact met u opnemen als er financiële problemen dreigen te ontstaan.
Fraudepreventiebureaus
Fraudepreventiebureaus en wetshandhavingsinstanties kunnen inzage hebben in uw persoonsgegevens. Bij het vermoeden van fraude delen wij uw persoonsgegevens met deze bureaus om financiële criminaliteit te helpen opsporen, onderzoeken, voorkomen en gerechtelijk te vervolgen. Deze bureaus kunnen uw persoonsgegevens tot 10 jaar bewaren, afhankelijk van hun bevindingen en (inter-)nationale wettelijke eisen. Wetshandhavingsinstanties kunnen dossiers met strafbare feiten tot 20 jaar bewaren.
Uw persoonsgegevens worden ook buiten Europa verwerkt. Op www.qander.nl vindt u een overzicht van de landen waar uw persoonsgegevens verwerkt kunnen worden. Voor het verwerken van uw persoonsgegevens buiten Europa gelden extra regels. Door gebruik te maken van onderstaande beveiligingsmaatregelen zorgen we ervoor dat de gegevens dezelfde bescherming krijgen als binnen de EER.
De volgende verwerkingen vinden buiten de EER plaats:
Wij bewaren persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorg en nemen alle nodige fysieke en technische beveiligingsmaatregelen om uw privacy te beschermen. Wij investeren in onze systemen, procedures en mensen. Wij zorgen ervoor dat onze manier van werken past bij de gevoeligheid van uw persoonsgegevens en trainen onze medewerkers om veilig om te gaan met uw persoonsgegevens. Juist vanwege uw veiligheid kunnen wij niet in detail treden over de exacte maatregelen die wij nemen. Dit om misbruik te voorkomen.
Zolang u onze klant bent, gebruiken we uw gegevens om u de producten en diensten te leveren waar u om gevraagd hebt. Besluit u Qander te verlaten? Dan bewaren we uw gegevens niet langer dan (wettelijk) noodzakelijk is om een van de volgende redenen:
In de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) staan geen concrete bewaartermijnen voor persoonsgegevens. In andere wetten kunnen wél minimale bewaartermijnen staan waar wij ons aan moeten houden. Bijvoorbeeld de algemene administratieplicht voor bedrijven zoals vermeld in het Burgerlijk Wetboek, de belastingwetgeving of de wetgeving die speciaal voor financiële ondernemingen geldt (Wet financieel toezicht).
We bewaren al deze informatie zo lang dat nodig is voor het doel waarvoor we uw gegevens gebruiken. Ook bewaren we uw gegevens zo lang de wet ons verplicht. Hoe lang wij precies uw gegevens bewaren, wisselt van een aantal weken tot meerdere jaren.
Zie ook onderstaand overzicht van een aantal van de gehanteerde bewaartermijnen
U start een aanvraag en vult daarvoor gegevens in, maar u verbreekt de aanvraag voordat u deze verstuurt. Maximaal 3 maanden na starten aanvraag.
U hebt voor een aanvraag gegevens ingevoerd en de aanvraag ‘verstuurd’, alleen de aanvraag wordt afgewezen. Maximaal 3 maanden na aanvraagdatum.
Alle gegevens en documentatie van en over u die deel uit maken van het klantdossier. 7 jaar na beëindiging krediet.
Klacht na beëindiging ‘kredietrelatie’ met Qander. 7 jaar na beëindiging krediet.
Qander maakt gebruik van profilering. Volgens de AVG kun je spreken van profilering als er sprake is van geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens waarmee persoonlijke aspecten van personen worden geëvalueerd en om voorspellingen over die personen te doen. In de AVG wordt onder andere de voorspelling van iemands economische situatie / kredietwaardigheid, persoonlijke voorkeuren, interesses en (toekomstig) gedrag genoemd als mogelijk einddoel van profilering.
Door deze technieken te gebruiken, kan Qander een kredietaanvraag beoordelen en op basis van de uitslag een passende offerte maken. Bij de geautomatiseerde besluitvorming kunnen openbare bronnen, zoals het Kadaster en de Kamer van Koophandel worden geraadpleegd. Ook worden hiervoor gegevens uit de BKR-toetsing (CKI, VIS, EVA of Buitenland Toets), MRZ-, Experian- of DataChecker-toetsing en persoonsgegevens uit de kredietaanvraag gebruikt. Hieronder leest u wanneer we dat doen en zo gebruikmaken van profilering.
Wij hebben veel kennis en ervaring op het gebied van fraudebestrijding. Helaas krijgen wij te maken met steeds sluwere vormen van fraude. Omwille van de veiligheid en preventie kunnen wij niet in detail treden over hoe wij fraude bestrijden.
Wij moeten ons houden aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Daarom besteden wij bijzondere aandacht aan ongebruikelijke transacties en aan transacties die naar hun ‘aard’ een hoger risico op witwassen met zich meebrengen. Hiervoor is het nodig om een risicoprofiel van u, op te stellen en te onderhouden. Als wij een vermoeden hebben dat een transactie verband houdt met witwassen of het financieren van terrorisme, melden wij dit bij de bevoegde autoriteiten. Dat is o.a. FIU Nederland.
Er wordt van ons verwacht dat we zo veel mogelijk doen om overkreditering te voorkomen. Of dat we sneller ingrijpen wanneer een klant in financiële problemen dreigt te raken. Hier hebben we specifiek beleid op ontwikkeld. Wij maken eerst een lijst met de meest voorkomende eigenschappen van klanten die financiële problemen hebben gekregen. Deze eigenschappen vormen samen het profiel. Daarna kijken wij of er klanten zijn die aan dit profiel voldoen. Tot slot bepalen wij wat wij kunnen doen om deze klanten te helpen.
Bij het aanvraag- en acceptatieproces maken wij gebruik van profilering. In hoofdlijnen ziet het er als volgt uit:
Wanneer u een product of dienst aanvraagt via onze website, gebeurt de besluitvorming over uw aanvraag (grotendeels) automatisch. Hiervoor maken we gebruik van externe aanbieders en systemen van Qander. Dit helpt ons om snelle, eerlijke, efficiënte en correcte beslissingen te nemen op basis van actuele informatie. Deze besluiten kunnen van invloed zijn op de producten, diensten of functies die we u nu of in de toekomst aanbieden.
De wet laat toe dat wij gebruikmaken van geautomatiseerde besluitvorming zonder menselijke tussenkomst. Bijvoorbeeld bij besluiten die leiden tot het niet accepteren van een online-aanvraag voor een creditcard. Hierbij hebt u bijvoorbeeld de volgende rechten: het krijgen van een toelichting op het geautomatiseerde besluit, uw standpunt aan ons te laten weten, het besluit aanvechten en het recht op menselijke tussenkomst.
Ad 1. Aanvraag- en acceptatieproces
Wanneer u een lening of creditcard bij ons aanvraagt, controleren we of het product past bij uw financiële situatie, aansluit bij uw behoeften en of u voldoet aan onze eisen om een lening of creditcard te openen. Denk hierbij aan het controleren van uw identiteit en persoonlijke gegevens, zoals leeftijd, woonplaats, inkomsten en lasten, nationaliteit en kredietverleden.
We maken een risicobeoordeling om te bepalen of we uw aanvraag kunnen goedkeuren. Deze beoordeling is gebaseerd op de door u verstrekte gegevens, kredietinformatie die we extern verkrijgen en een analyse om inzicht te krijgen in uw financiële situatie
Wanneer u een lening hebt aangevraagd, zorgen we ervoor dat besluiten nooit uitsluitend op geautomatiseerde systemen zijn gebaseerd. Er is altijd sprake is van persoonlijke betrokkenheid om een verstandig besluit te kunnen nemen.
Ad 2. Fraudebescherming
We houden toezicht op uw rekening zodat we kunnen vaststellen of u slachtoffer van fraude bent. Als er een frauderisico bestaat, kunnen we de mogelijkheid om transacties uit te (laten) voeren stopzetten en uw rekening tijdelijk blokkeren, terwijl wij onderzoek doen. In dat geval nemen wij contact met u op en houden wij u op de hoogte van het onderzoek.
Qander gebruikt uw persoonsgegevens om u van dienst te kunnen zijn. We gaan hier heel zorgvuldig mee om. Uiteraard blijft u altijd zelf de baas over deze informatie. We wijzen u dan ook graag op uw rechten.
Goed om te weten: voordat we u toegang geven tot uw persoonsgegevens, controleren we uw identiteit. Op deze manier beschermen we u tegen identiteitsdiefstal en financiële criminaliteit. Het kan zijn dat we u ook enkele vragen stellen om er zeker van te zijn dat we uw verzoek goed hebben begrepen.
A. Het recht op inzage in uw persoonsgegevens
Wilt u weten welke gegevens we van u gebruiken? In de Mijn Qander app en op Mijn Qander ziet u welke contactgegevens we van u hebben. U kunt hier ook uw transactiehistorie en rekeninggegevens inzien. Daarnaast kunt u alle door Qander van u ontvangen documentatie opvragen door een e-mail of brief te sturen.
B. Het recht op correctie van fouten of onnauwkeurigheden
Het is van belang dat alle persoonsgegevens die we gebruiken juist, actueel en relevant zijn. Wij vragen u dan ook om uw gegevens regelmatig te controleren. U hebt daarom altijd het recht om uw persoonsgegevens te corrigeren en te actualiseren. In de Mijn Qander app en op Mijn Qander vindt u een overzicht van de contactgegevens die we gebruiken. Hier kunt u sommige van deze gegevens ook wijzigen.
C. Het recht op verwijdering van uw persoonsgegevens
U hebt het recht om ons te vragen uw persoonsgegevens te verwijderen. Dit kan in de volgende situaties:
Zodra het kan, verwijderen we uw gegevens definitief. Soms kunnen wij uw persoonsgegevens niet direct uit onze systemen verwijderen. Dit in geval van:
D. Het recht van gegevensoverdraagbaarheid
U hebt het recht om uw persoonsgegevens te ontvangen in een gestructureerd, veelgebruikt en machinaal leesbaar formaat. Qander levert u de gegevens aan in Excel. Ook kunt u ons vragen uw persoonsgegevens rechtstreeks aan een andere organisatie/financiële instelling over te dragen. Qander zorgt hier dan voor.
E. Het recht op beperking van verwerking
Dit houdt in dat wij de verwerking van de gegevens tijdelijk “bevriezen”. U kunt zich in vier situaties op dit recht beroepen:
F. Het recht van bezwaar tegen verwerking
U kunt bezwaar maken tegen het verwerken van uw persoonsgegevens als we uw gegevens gebruiken voor andere doeleinden dan noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst of voor het nakomen van een wettelijke verplichting. Wij toetsen uw bezwaar zorgvuldig en als het nodig is, stoppen wij met de verwerking van uw persoonsgegevens.
G. Het recht om een klacht in te dienen
Maakt u zich zorgen over de manier waarop we met uw persoonsgegevens omgaan? Neem dan eerst contact met ons op via afdeling klantenservice via telefoonnummer 073 - 646 25 30 of postadres Antwoordnummer 13035, 5200 VE ’s-Hertogenbosch. Een postzegel is niet nodig. Op www.qander.nl/contact/ vindt u al onze contactgegevens.
U hebt ook het recht om rechtstreeks een klacht in te dienen bij de toezichthouder gegevensbescherming, de Autoriteit Persoonsgegevens. Voor meer informatie over hoe dit in zijn werk gaat, kunt u terecht op de website van de toezichthouder.
Wij mogen uw persoonsgegevens gebruiken als wij daar zelf een ‘gerechtvaardigd belang’ bij hebben. Wij moeten dan aantonen dat ons belang om uw persoonsgegevens te gebruiken zwaarder weegt dan uw recht op privacy. Wij wegen alle belangen dus af. Maar wanneer is dit? Wij lichten dit toe met een paar voorbeelden:
Qander is wettelijk verplicht om bepaalde persoonsgegevens te verwerken om haar taken goed uit te kunnen voeren en onze overeenkomst met u na te komen. Als u ervoor kiest om de benodigde persoonsgegevens niet aan ons te verstrekken of de verwerking ervan door ons te beperken, dan kunnen wij misschien niet aan onze verplichtingen voldoen en / of het product dat u hebt aangevraagd niet leveren. Dit kan leiden tot opzegging van onze overeenkomst met u. Als dit het geval is, dan nemen wij contact met u op om dit te bespreken.
Deze privacyverklaring kan worden aangepast aan gewijzigde wet- en regelgeving en/of aan de wijze waarop we persoonsgegevens verwerken. Deze versie is van september 2019. De meest recente versie vindt u altijd op www.qander.nl/privacyverklaring.
Qander is een handelsnaam van Qander Consumer Finance B.V., Postbus 3369 , 5203 DJ ’s-Hertogenbosch, KvK 16082749
U kunt de Privacyverklaring ook downloaden als PDF-bestand, klik hier.